Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
920
rok szkolny
2003/2004

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Przyrodnicze zajęcia terenowe w rejonie Pomyska Wielkiego

Celem pracy jest krótka charakterystyka środowiska geograficznego Pomyska Wielkiego oraz opis zajęć terenowych, podczas których uczniowie poznaliby walory przyrodnicze swojej najbliższej okolicy.

Pierwsza część pracy obejmuje charakterystykę fizycznogeograficzną czyli warunki geomorfologiczne, hydrograficzne, wodne, klimatyczne i glebowe, a druga charakterystykę zajęć terenowych wokół szkoły. Końcowa część pracy przedstawia przykładowy scenariusz lekcji w terenie dla klasy V pod tytułem "Poznajemy mchy i paprocie najbliższej okolicy".

W procesie nauczania i wychowania społecznego w obecnych czasach, edukacja przyrodnicza w terenie ma długą tradycję i spełnia, a w każdym razie spełniać powinna, bardzo ważną rolę.

Wśród różnych jej form na wyróżnienie zasługują ścieżki przyrodnicze, zwane też dydaktycznymi, poznawczymi.

Celem ścieżek edukacyjnych jest zachęcanie do pogłębienia wiedzy ekologicznej. Uczniowie na ścieżce przyrodniczej poznają środowisko najbliższej okolicy i nie tylko. Kształtują umiejętność orientowania się w terenie i na mapie, prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych. Kształtują postawę szacunku do zwierząt i przyrody, odpowiedzialności za ich stan oraz wrażliwość na piękno świata i wartość życia.


REKLAMA

Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.

Aby pobrać daną publikację wpisz jej numer:
i naciśnij > > >

UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.

Izabella Kleinszmidt
Szkoła Podstawowa w Pomysku Wielkim


Zaświadczenie online



numer online: 218 gości

reklama