Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
7983
rok szkolny
2010/2011

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Ewaluacja jako zadanie współczesnej szkoły

Miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej - "Dyrektor Szkoły", w ramach Akademii Zarządzania otworzył "Szkołę ewaluacji" nad którą opiekę merytoryczną objął profesor Leszek Korporowicz. W ramach szkoły zostaną zorganizowane 3 sesje poświęcone tematowi ewaluacji. Pierwsza odbędzie się już 30 listopada w Warszawie. Kolejne 14 grudnia 2010 i 28 stycznia 2011.

Uczestnicy w ramach "Szkoły ewaluacji" zapoznają się z tematem projektowania ewaluacji w oświacie, w tym ze składnikami projektu ewaluacji, modelami możliwych strategii oraz zostaną zaprezentowane przykłady dobrych i złych projektów ewaluacyjnych w szkołach.


REKLAMA

Jak podkreśla Grzegorz Mazurkiewicz, koordynator projektu "Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły" ewaluacja jest procesem uczenia się. Należy ją potraktować jako proces umożliwiający aktywne uczestnictwo i społeczne interakcje. Uczenie się dzięki ewaluacji to cecha osób i szkół działających skutecznie. (Dyrektor szkoły, nr 9 (201), wrzesień 2010)

Wprowadzenie ewaluacji ma na celu transformację kultury organizacyjnej, wprowadzenie profesjonalnych metod działania, rozwój placówek oświatowych i przede wszystkim wzrost efektywności procesu uczenia się.

Grzegorz Mazurkiewicz zaznacza także, że dobrze przeprowadzona ewaluacja demokratyzuje rzeczywistość szkolną, zachęca do dialogu, wspiera rozwój uczącej się społeczności. Co ważne nie jest działaniem ograniczonym przez zasady i regulacje, ale procesem uwalniającym kreatywność, wyobraźnię i uwagę. (Dyrektor szkoły, nr 9 (201), wrzesień 2010)

Więcej informacji na temat szkoły ewaluacji znajduje się na stronie www.dyrektorszkoly.pl...



Zaświadczenie online



numer online: 45 gości

reklama