Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
7808
rok szkolny
2010/2011

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Tendencje w kształceniu wstępnym nauczycieli w wybranych krajach Unii Europejskiej (na przykładzie Anglii, Francji i Niemiec)

Nauczyciel jest powszechnie uznawany za najważniejszy czynnik zmian oświatowych i podniesienia poziomu szkół.W każdym kraju współczesny system oświatowy powstawał i kształtował się pod wpływem swoistych warunków ekonomicznych, politycznych, społecznych i kulturalnych danego kraju i narodu. Dlatego ani w krajach rozwiniętych, ani w krajach rozwijających się nie ma całkowicie jednakowych systemów oświatowych. Niemniej pomiędzy tymi systemami występują podobieństwa. Powyższa praca postara się odnaleźć kilka z nich dotyczących kwestii kształcenia nauczycieli.
Wybrane przeze mnie kraje, choć wydają się być całkiem różne (w końcu mamy do czynienia z częścią zjednoczonego królestwa, republiką i republiką federalną; z różnymi systemami władzy), w rzeczywistości mają ze sobą wiele wspólnego. Wszystkie od początku lub prawie od początku (w przypadku Anglii) są członkami Unii Europejskiej, więc już od dawna przyświecają im wspólne idee. Znajduje to odzwierciedlenie w systemie kształcenia - można zaobserwować pewne wspólne tendencje lub próby ujednolicenia.


REKLAMA

Pełna publikacja dostępna bezpośrednio ze stron serwisu:

otwórz (PDF - 190 KB)
lub prawym przyciskiem myszy: Zapisz element docelowy jako...
Do odczytu dokumentu konieczny jest np. program Adobe Reader

Karolina Orlikowska


Zaświadczenie online



numer online: 75 gości

reklama

Księgarnia HELION poleca: