Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Język w reklamie
Wymiana towarów i potrzeba rozpoznawania zarówno ich źródła, jak i wytwórców to zjawiska znane od czasów prehistorycznych. Niemniej jednak współczesna reklama sięga swoimi korzeniami do ustroju gospodarczego Stanów Zjednoczonych z końca XIX i początku XX wieku. Pierwsze kroki ku oficjalnej branży reklamowej można odnaleźć w zjawisku sprzedawania powierzchni ogłoszeniowej i spisach adresowych w gazetach z lat 70. IXI wieku.
Reklamy w owych czasach promowały wyroby miejscowe i raczej przypominały siedemnastowieczne zawiadomienia i wywieszki na temat produktu, niż nowoczesne reklamy, znane nam dzisiaj. Przeskok z tak podstawowych ogłoszeń do wyszukanej reklamy był wynikiem rozwojów rynków krajowych w kierunku wyrobów markowych, standardowych, pochodzących od wielkich producentów. Nowe wynalazki techniczne oraz wielkie korporacje doprowadziły do powstania produkcji masowej. Sprzedaż wyprodukowanych w ten sposób dóbr milionom konsumentów niejednokrotnie wymagała intensywnej reklamy.
REKLAMA
(...)
Pełna publikacja do pobrania bezpośrednio ze stron serwisu:
Marzena Borkowska