Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Program działań dydaktycznych dla uczniów z dysleksją rozwojową
Od kilku lat systematycznie wzrasta ilość uczniów ze zdiagnozowaną dysleksją rozwojową. Praca z takimi uczniami jest jednym z większych wyzwań stojących przed każdym pedagogiem, zwłaszcza jeśli pracuje on/ona z dużym zespołem klasowym. Im większa klasa, tym trudniej dotrzeć do każdego ucznia indywidualnie. Z drugiej jednak strony brak personalizacji działa na uczniów, zwłaszcza tych z dysfunkcjami, zniechęcająco. Co więc można zrobić? Można spróbować wskazać uczniowi klika technik efektywnej nauki, nie tylko języka obcego. Jak pokazują badania część nauczycieli w zetknięciu z dzieckiem dyslektycznym poprzestaje na nie ocenianiu błędów ortograficznych, zapominając, że uczeń ten musi w naukę włożyć dużo więcej pracy niż jego/jej nie-dysfunkcyjni koledzy i koleżanki.
REKLAMA
(...)
Pełna publikacja do pobrania bezpośrednio ze stron serwisu:
Magdalena Garwol