Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z elementami terapii pedagogicznej
Kiedy kończy się przedszkole, przed rodzicami i ich pociechami rozpoczyna się kolejny etap w ich życiu. Na plan dalszy odchodzi zabawa, rozpoczyna się systematyczna praca, której efektem końcowym powinno być osiągnięcie jak najlepszych wyników.
(...)
Spośród wszystkich uczniów, którzy rozpoczynają naukę w szkole, dzieci z ogólnie opóźnionym rozwojem umysłowym stanowią niewielki procent, natomiast znacznie więcej spotykamy dzieci z częściowo opóźnionym rozwojem. Mówimy wówczas o zaburzeniach parcjalnych, deficytach fragmentarycznych.
Zakłócenia funkcji percepcyjno-motorycznych i ich integracji wywołują specyficzne kłopoty w opanowaniu umiejętności czytania i pisania, a w okresie nauki późniejszej manifestują się też innymi charakterystycznymi objawami. Dla określenia rodzaju poszczególnych trudności funkcjonują trzy pojęcia: dysleksja, dysortografia i dysgrafia.
(...)
Reedukacja oznacza pracę wyrównawczą z dziećmi dyslektycznymi. Ma ona na celu wyrównanie braków w rozwoju psychomotorycznym dziecka oraz opanowanie przez nie podstawowych umiejętności czytania i pisania, by umożliwiło im to dalszą naukę w szkole.
Zajęcia przeprowadzane są raz w tygodniu, w zależności od potrzeb dodatkowo, poza planem lekcji. Praca na zajęciach wyrównawczych oparta jest na jednostce metodycznej, traktowanej twórczo - dostosowując ją do aktualnych potrzeb dziecka...
Program uzyskał pozytywną opinię doradcy metodycznego nauczania zintegrowanego oraz został wpisany do szkolnego zestawu programów nauczania i innowacji pedagogicznych.
Publikacja (w wersji bez załączników)...
REKLAMA
Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.
UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.
|
Pełna wersja publikacji dostępna na naszej płycie CD
Elwira Nawracała
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Sportowych
Szkoła Podstawowa Nr 10 w Zielonej Górze