Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Punktowy system oceniania na lekcjach historii
Wszyscy wiemy jak ważną sprawą dla nauczyciela i ucznia jest ocenianie osiągnięć uczniów. Ocena powinna być adekwatna do poziomu wiedzy i umiejętności uczniów, powinna być sprawiedliwa, uczeń powinien mieć jasność co do tego, dlaczego otrzymał daną ocenę. W praktyce szkolnej problem stawiania ocen zawsze budzi emocje zarówno u uczniów jak i nauczycieli. Poszukując najlepszych rozwiązań, postanowiłam eksperymentalnie wprowadzić system punktowy, który stosuję od trzech lat w klasach Technikum Ekonomicznego. System ten polega na stawianiu punktów za działania podejmowane przez uczniów, punkty dopiero na koniec semestru przeliczane są na ocenę tradycyjną. Taki sposób oceniania przygotowuje uczniów do tego, jak będą oceniane ich prace maturalne.
(...)
REKLAMA
Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.
UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.
|
Anna Białkowska-Pietrzak