Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
4474
rok szkolny
2006/2007

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu

W celu podkreślenia złożonej czynności czytania, angażującej wiele funkcji psychomotorycznych, wieloetapowej czynności rozłożonej w czasie - autorzy najczęściej określają czytanie jako proces. M.Tyszkowa jest zdania, że czytanie jest skomplikowanym procesem angażującym w wieloraki sposób różnorodne czynności dziecka: sensoryczne (wzrokowe, słuchowe, kinestetyczne), ruchowe (artykulacyjne oraz manualne), poznawcze (pamięciowe, spostrzeżeniowe itp.), a przede wszystkim czynności umysłowe.

Natomiast pisanie jest również złożonym procesem, w którym można wyróżnić trzy podstawowe elementy: psychologiczny, fizjologiczny i motoryczny. Pierwszy dotyczy analizy i syntezy dźwiękowej, wzrokowej i ruchowej. Fizjologia procesu pisania polega na skomplikowanych pobudzeniach nerwowych, ich integracji w korze mózgowej i aparacie ruchowym ręki. Na element motoryczny zaś składają się skoordynowane ruchy manualne.

(...)


REKLAMA

Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.

Aby pobrać daną publikację wpisz jej numer:
i naciśnij > > >

UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.

Małgorzata Feliks


Zaświadczenie online



numer online: 164 gości

reklama

Księgarnia HELION poleca: