Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Program pracy z uczniem zdolnym z chemii i fizyki
Inspiracją do napisania tego programu była kilkuletnia obserwacja uczniów zdolnych z chemii i fizyki na moich lekcjach oraz praca z tymi uczniami na zajęciach pozalekcyjnych.
Program powstał w oparciu o "Podstawę programową kształcenia ogólnego dla gimnazjów", "Program nauczania z chemii w gimnazjum autorstwa Teresy Kulawik i Marii Litwin - Wydawnictwa Nowa Era" oraz "Program nauczania z fizyki i astronomii w gimnazjum autorstwa Grażyny Francus-Ornat i Teresy Kulawik - Wydawnictwa Nowa Era".
Program dostosowany jest do pracy z uczniem zdolnym z chemii i fizyki w gimnazjum.
Ucznia zdolnego charakteryzują:
Wysokie osiągnięcia w nauce
Wysoki poziom zdolności ogólnych
Wysoki poziom zdolności specjalnych (uzdolnień)
Silna motywacja do zajmowania się interesującą go dziedziną wiedzy
Wytrwałość w dążeniach
Samodzielność
Poczucie własnej wartości.
Aby nauczyciel mógł pomóc uczniowi zdolnemu musi umieć wykryć posiadane zdolności, zainteresowania, określić jego motywacje, potrzeby oraz dostosować proces nauczania do jego indywidualnych potrzeb.
W klasie I gimnazjum dokonuję diagnozy wstępnej na podstawie analizy wyników pisanych sprawdzianów, angażowania się w prace konkursowe oraz rozmów z uczniami.
W klasie II uczniom zdolnym proponuję podjęcie dodatkowej pracy własnej pod kierunkiem nauczyciela i zapraszam do udziału w zajęciach kółka.
Uczniów klas III zachęcam do przygotowania się do konkursów przedmiotowych oraz Międzynarodowego Konkursu Fizycznego Lwiątko.
Program zakłada podział pracy z uczniem zdolnym na dwie kategorie:
1) indywidualizację w procesie lekcyjnym,
2) indywidualizację na zajęciach pozalekcyjnych.
(...)
Pełna publikacja...
REKLAMA
Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.
UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.
|
mgr inż. Anna Kruczalok
Prywatne Gimnazjum AMICUS
w Katowicach