Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Zasady pisania programu autorskiego. Program autorski z techniki w szkole podstawowej.
Od 1998 roku jesteśmy świadkami przeprowadzenia w Polsce reformy systemu oświaty. Jest wiele przesłanek, które skłoniły władze do próby dokonania głębokich zmian w oświacie. Ważniejsze z nich to przesłanki filozoficzne, przesłanki społeczne, dominacja centralizmu, hierarchizowanie społeczeństwa, określanie kogoś nad kimś wreszcie przesłanki ekonomiczne (szkoła niedoinwestowania, szkoła z zadłużeniem).
Takie warunki spowodowały, że szkoła była ustawiona na nauczanie werbalne, nie rozwijające zdolności, zainteresowań. Świat wokół nas szybko się rozwijał. Następowały dynamiczne zmiany w świecie. Wyraźnie zauważalny jest rozwój nauki, technologii informacyjnej.
Dlatego wspomniane przeze mnie czynniki wywołały potrzebę modernizacji systemu kształcenia w celach, treściach (aktualizacja), metodach nauczania. Podstawowy cel tych zmian to sprawność kształcenia. U jej podstaw leży pragmatyzm i humanistyczna koncepcja kształcenia, rozwijanie zdolności ucznia i jego kompetencyjność.
Dlatego podejmuje próbę skonstruowania pracy na temat "Zasady pisania autorskiego programu nauczania techniki w szkole podstawowej".
(...)
REKLAMA
Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.
UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.
|
Ryszard Szymanek
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Styczniowych
w Baranowie