Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  płyta CD  redakcja 
               

 

Publikacja nr
3187
rok szkolny
2005/2006

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Wprowadzanie elementów języka angielskiego w przedszkolu

W obliczu różnych przemian (wstąpienie Polski do Unii Europejskiej, globalizacja) język angielski odgrywa coraz większe znaczenie na arenie międzynarodowej i dlatego jak najwcześniejsze osłuchanie z tym językiem zapewni dziecku lepszy start w dorosłe życie. Dlatego też postanowiłam napisać innowację o charakterze programowym pt. "Elementy języka angielskiego w edukacji przedszkolnej dzieci 5,6-letnich". Dodatkowo zdobycie przeze mnie kwalifikacji do nauczania języka angielskiego w przedszkolu poprzez osiągnięcie międzynarodowego certyfikatu z FCE (First Cerificate In English) skłoniło mnie do napisania wyżej wymienionej innowacji.

ilustracja

Realizacja innowacji polegała na tym, iż w trakcie pobytu dziecka w przedszkolu nauczanie języka angielskiego wplatałam w sytuacje edukacyjne dla całej grupy dzieci. Nie opierała się ona na organizowaniu tradycyjnych zajęć z języka angielskiego natomiast wykorzystywałam wszelkie nadarzające się okazje sprzyjające wprowadzaniu elementów języka angielskiego do czynnego słownika dzieci. Niemniej jednak zdarzało się, że prowadziłam tradycyjne zajęcia z jęz. angielskiego, w których zawsze chętnie uczestniczyły dzieci. Poniżej przedstawiam przykładowy scenariusz zajęć dla dzieci 5,6-letnich.

Podczas wdrażania innowacji pt. "Elementy języka angielskiego w edukacji przedszkolnej dzieci 5,6-letnich" stosowałam szerokie spektrum metod ze względu na wplatanie nauczania języka angielskiego w codzienne sytuacje edukacyjne, ze szczególnym uwzględnieniem metod umożliwiających dzieciom własną aktywność: czynne, percepcyjne, słowne. Przedszkolaki zawsze chętnie brały udział we wszelkiego rodzaju zabawach językowych, z czasem zabawy te prowadziły również samodzielnie a nawet były przeprowadzane przez dzieci w tzw. czasie wolnym przeznaczonym na zabawy samorzutne. Dzięki temu dzieci przede wszystkim uczyły się kojarzyć słowo angielskie z przedmiotem a nie odtwarzały pamięciowo wiersze i piosenki w języku angielskim nie mając jednocześnie pojęcia o znaczeniu słów w poszczególnych wersach.


REKLAMA

Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.

Aby pobrać daną publikację wpisz jej numer:
i naciśnij > > >

UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.

Magdalena Waseczko
Przedszkole Miejskie Nr 175 w Łodzi


Zaświadczenie online Certyfikat publikacji



numer online: 187 gości

reklama