Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Ankieta "Ocena zajęć edukacyjnych"
Rzetelnej analizie efektów pracy nauczyciela, doskonaleniu warsztatu i metod jego pracy sprzyja ewaluacja analityczna.
Ocena efektów jakości działalności dydaktycznej możliwa jest dzięki wypracowaniu odpowiednich narzędzi badań, analiz i ewaluacji, takich jak:
ankieta
test
karta obserwacji ucznia i klasy.
Wymienione narzędzia pomiaru pełnią funkcję:
sprawdzającą
diagnostyczną
prognostyczną.
Zestaw pytań - zwany ankietą, z podanymi na nie alternatywnymi odpowiedziami do wyboru, w formie tematycznego kwestionariusza może stać się w realiach funkcjonowania współczesnej szkoły, jednym z wielu narzędzi, służących do badania pracy jakości szkoły.
Ankieta pozwala zorientować się w postawach i opiniach większej grupy uczniów zainteresowanych danym typem zajęć edukacyjnych. Rzetelnie opracowane wyniki ankietowania dają właściwy zasób wniosków do podjęcia ewaluacji i odpowiedniego ukierunkowania dalszej pracy z uczniami na zajęciach szkolnych. Celem ankietowania jest także zachęcanie uczniów do samooceny.
Projekt prezentowanej ankiety powstał w celu uzyskania informacji zwrotnej na temat sposobu prowadzenia zajęć fakultatywnych z chemii, przedmiotu maturalnego, który wymusza systematyczne przygotowanie na wielu płaszczyznach wymagań w obrębie obowiązujących standardów egzaminacyjnych.
Wnioski uzyskane z interpretacji przeprowadzonych badań to wykładnik jakości pracy nauczyciela oraz właściwy materiał dla realizacji ewaluacji analitycznej.
REKLAMA
Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.
UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.
|
Beata Majerska
Zespół Szkół Chemicznych w Bydgoszczy