Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
2977
rok szkolny
2005/2006

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Istota i warunki sensownej integracji

Twórcy współczesnych systemów edukacyjnych wykazują duże zainteresowanie i tendencje do wprowadzania kształcenia integracyjnego. Problemy integracji osób zdrowych i niepełnosprawnych są coraz częściej tematem dyskusji wielu środowisk.

W swojej pracy chciałabym zwrócić uwagę na potrzeby dziecka niepełnosprawnego oraz stwarzanie mu optymalnych warunków do prawidłowego funkcjonowania w środowisku szkolnym, jak również zachęcić do podjęcia działań na rzecz integracji uczniów zdrowych i niepełnosprawnych w szkołach masowych.

Wychowanie i nauczanie integracyjne jest jedną z ofert edukacyjnych dla dzieci niepełnosprawnych, która umożliwia wyrównywanie szans pod warunkiem, że będzie odpowiedzialnie i mądrze wprowadzana.

Jest ona szeroko propagowana przez wyspecjalizowane agendy międzynarodowe, takie jak: UNESCO, UNICEF, które działają na rzecz dzieci, znalazła też swoje miejsce w naszym znowelizowanym prawie oświatowym.

(...)


REKLAMA

Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.

Aby pobrać daną publikację wpisz jej numer:
i naciśnij > > >

UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.


Barbara Socha


Zaświadczenie online



numer online: 60 gości

reklama