Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
2347
rok szkolny
2005/2006

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Zajęcia terenowe na ścieżce przyrodniczo-dydaktycznej "Kobyle Jezioro" w Hucie Złomy

Propozycja scenariusza do lekcji międzyprzedmiotowej.

Zadaniem współczesnej edukacji jest wspomagać i ukierunkowywać wielostronny rozwój ucznia. Zadanie to realizowane jest na każdym etapie edukacyjnym, poprzez realizację treści przedmiotowych jak i treści zintegrowane w ramach ścieżek edukacyjnych (międzyprzedmiotowych).

Wycieczka w teren daje duże możliwości dydaktyczne, gdyż właśnie tam uczniowie poznają otaczający świat, uczą się go pojmować w sposób holistyczny. Uczeń poznaje bezpośrednio obiekty i zjawiska przyrodnicze w ich naturalnym środowisku. Oprócz dużych walorów poznawczych zajęcia wpływają również na kształtowanie zmysłu obserwacji, spostrzegawczości i na wyobraźnię ucznia. Zajęcia terenowe stwarzają szansę głębszego poznania otaczającej przyrody, pogłębiają więzi emocjonalne, rozwijają wrażliwość estetyczną ucznia.

Opracowanie zawiera propozycje zadań do wykorzystania przez nauczycieli różnych przedmiotów na ścieżce przyrodniczo-dydaktycznej "Kobyle Jezioro" w Hucie Złomy. Zestaw zadań może być też inspiracją do przeprowadzenia zajęć w klasie, jak i w terenie.


REKLAMA

Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.

Aby pobrać daną publikację wpisz jej numer:
i naciśnij > > >

UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.

mgr Anna Wołoszyn
mgr Edyta Broszko-Gontarz
Szkoła Podstawowa w Narolu


Zaświadczenie online



numer online: 175 gości

reklama