Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Zajęcia terenowe na ścieżce przyrodniczo-dydaktycznej "Kobyle Jezioro" w Hucie Złomy
Propozycja scenariusza do lekcji międzyprzedmiotowej.
Zadaniem współczesnej edukacji jest wspomagać i ukierunkowywać wielostronny rozwój ucznia. Zadanie to realizowane jest na każdym etapie edukacyjnym, poprzez realizację treści przedmiotowych jak i treści zintegrowane w ramach ścieżek edukacyjnych (międzyprzedmiotowych).
Wycieczka w teren daje duże możliwości dydaktyczne, gdyż właśnie tam uczniowie poznają otaczający świat, uczą się go pojmować w sposób holistyczny. Uczeń poznaje bezpośrednio obiekty i zjawiska przyrodnicze w ich naturalnym środowisku. Oprócz dużych walorów poznawczych zajęcia wpływają również na kształtowanie zmysłu obserwacji, spostrzegawczości i na wyobraźnię ucznia. Zajęcia terenowe stwarzają szansę głębszego poznania otaczającej przyrody, pogłębiają więzi emocjonalne, rozwijają wrażliwość estetyczną ucznia.
Opracowanie zawiera propozycje zadań do wykorzystania przez nauczycieli różnych przedmiotów na ścieżce przyrodniczo-dydaktycznej "Kobyle Jezioro" w Hucie Złomy. Zestaw zadań może być też inspiracją do przeprowadzenia zajęć w klasie, jak i w terenie.
REKLAMA
Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.
UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.
|
mgr Anna Wołoszyn
mgr Edyta Broszko-Gontarz
Szkoła Podstawowa w Narolu