Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
13632
rok szkolny
2018/2019

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Namysł krytyczny i jego implikacje pedagogiczne w kontekście modeli doświadczania świata Jurgena Habermasa obecnych w racjonalności adaptacyjnej i emancypacyjnej Roberta Kwaśnicy

Robert Kwaśnica dokonując namysłu nad racjonalnościami i ich interpretacji odniósł się do teorii J.Habermasa, który krytykę osadzał pomiędzy filozofią, a nauką, nadając jej kategorię "podwójnej refleksyjności". W wywodzonej przez siebie teorii krytycznej w której zawarte jest pojęcie racjonalności, autor dokonał przejścia z ujmowania teorii poznania w krytycznej teorii społecznej do jej interpretacji w kontekście teorii racjonalności.


REKLAMA

(...)

Pełna publikacja dostępna bezpośrednio ze stron serwisu:

otwórz (PDF)
lub prawym przyciskiem myszy: Zapisz element docelowy jako...

Agata Borowska


Zaświadczenie online



numer online: 71 gości

reklama