Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
13245
rok szkolny
2018/2019

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Pogram Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) dla ucznia z zespołem Aspergera na I etap edukacyjny

Dzieci z zespołem Aspergera często są uczniami szkół ogólnodostępnych czy integracyjnych. Osoby te wykazują szereg nieprawidłowości, które powodują, że otaczanie ich właściwą opieką jest znacznie utrudnione. Problemy pojawiają się przy tym w sferze umiejętności społecznych, behawioralnych, szkolnych, ruchowych i zmysłowych. Wsparcie ze strony nauczycieli, terapeutów i rodziców, jak również stosowanie odpowiednich zabiegów dydaktycznych, może jednak w istotny sposób stymulować dzieci z ZA do nauki radzenia sobie z trapiącymi je problemami i pewniejszego funkcjonowania w otoczeniu domowym, szkolnym i środowiskowym. Aby efektywnie wspomagać rozwój dziecka z ZA powinniśmy - oprócz celów edukacyjnych - uwzględniać w naszym planie pracę nad tzw. umiejętnościami kluczowymi tj.: nawiązywanie i podtrzymywanie relacji społecznych oraz skuteczne komunikowanie się. Nie jest prawdą, że osoby z zespołem Aspergera nie chcą czy nie potrzebują kontaktów społecznych. To, że niektóre dzieci do nich nie dążą, nie jest związane z brakiem potrzeby, a raczej z brakiem umiejętności - dziecko nie potrafi w adekwatny sposób nawiązywać relacji, nie umie ich podtrzymać. Każdy z nas unika tego, co jest dla niego trudne - uczniowie z ZA również. Ważne jest aby wśród dodatkowych zajęć wspierających znalazła się terapia SI (integracja sensoryczna), zajęcia kompensacyjno- korekcyjne jak i trening umiejętności społecznych.

(...)


REKLAMA

Pełna publikacja do pobrania bezpośrednio ze stron serwisu:

pobierz (ZIP)
Program do kompresji dostępny w Pomocy

Joanna Żuchlińska


Zaświadczenie online



numer online: 74 gości

reklama