Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
13032
rok szkolny
2018/2019

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Elementy coachingu w pracy nauczyciela. Przewodnik dla szkół

Pojęcie coachingu liczy sobie kilka tysięcy lat. Jego korzenie sięgają już starożytnej Grecji i nauk Sokratesa. Metoda sokratejska polegała na zadawaniu ważnych pytań mających na celu samodzielne odnalezienie przez ucznia wyobrażenia ukrytego w nim samym.

Coaching to dyscyplina wykorzystywana w procesie zmian. Pozwala nam na przejście z punktu, w którym obecnie się znajdujemy do punktu, w którym chcemy być. Jest to rodzaj ścieżki łączącej stan obecny z pożądanym. W procesie tym wykorzystywane są takie dyscypliny jak inteligencja emocjonalna, pozytywna psychologia, neurolingwistyczne programowanie oraz narzędzia np. sokratejskie pytania zaprojektowane do pokonywania barier.


REKLAMA

Coach wspiera klienta w jak najlepszym osiągnięciu jego własnych celów. Filozofia coachingu opiera się na idei, że każdy człowiek ma swe własne odpowiedzi i ponosi odpowiedzialność za swój los. Chociaż cały potencjał znajduje się w nas samych, czasami by osiągnąć to czego pragniemy musimy stawić czoła zewnętrznym, i co ważniejsze, wewnętrznym przeszkodom, które nas powstrzymują. Profesjonalny coaching jest zatem procesem pomagania i wspierania ludzi w osiąganiu przez nich ponadprzeciętnych rezultatów w życiu osobistym jak i zawodowym.

(...)

Pełna publikacja dostępna bezpośrednio ze stron serwisu:

otwórz (PDF)
lub prawym przyciskiem myszy: Zapisz element docelowy jako...

Beata Panuszewska, Anna Adamus, Beata Brodowska, Magdalena Graca, Bogumiła Maj, Ewa Jędruchniewicz, Dominika Kłysińska, Dorota Tyralik, Elżbieta Łudczak, Łukasz Załucki
Zespół Szkół Elektronicznych
i Informatycznych w Sosnowcu


Zaświadczenie online



numer online: 300 gości

reklama