Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Opis i analiza przypadku rozpoznawania i rozwiązywania trudności szkolnych i wychowawczych dziecka z zespołem Aspergera oraz niepełnosprawnością ruchową
Opisywany przypadek dotyczy uczennicy klasy IV, która cierpi na poważne schorzenie zwane zespołem Aspergera. Dziewczynka ma również stwierdzoną niepełnosprawność ruchową. Szczególną trudność sprawia jej utrzymanie narzędzia piszącego w dłoni, stąd konieczna jest stała pomoc nauczyciela wspomagającego. Uczennica często wypowiada się na głos na tematy nie związane z treścią lekcji, łatwo się zniechęca oraz szybko się męczy dłuższymi zadaniami, np. czytaniem tekstu, słuchaniem nagrań audio czy pisaniem testów. W rezultacie odmawia wykonywania zadań, które według niej są trudne, złości się i wstaje z ławki, aby opuścić klasę. Lubi język angielski i nie ma problemu z zapamiętaniem podstawowego słownictwa, choć nie zawsze ma ochotę na ustne wypowiedzi. Dziewczynka jest akceptowana przez inne dzieci, które chętnie służą pomocą, są dla niej wyrozumiałe i cierpliwie znoszą jej odmienne zachowania.
REKLAMA
Pełna publikacja do pobrania bezpośrednio ze stron serwisu:
Agnieszka Kuliga