Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Angielski w sieci
Początek XXI wieku to dynamiczny rozwój społeczeństwa informacyjnego, sieciowego, społeczeństwa wiedzy. Pod wpływem zmian społecznych, gospodarczych, naukowych i technologicznych przemianom ulegają wszystkie sfery życia, także uczenie się
i nauczanie. Szkoła nie pozostaje obojętna na cyfryzację i rozwój Internetu, tym bardziej, że nowoczesne technologie informacyjno komunikacyjne są bliskie każdemu uczniowi. Współczesny uczeń to czynny użytkownik komputera, Internetu, telefonu komórkowego lub smartfona z dostępem do Internetu. Dziś młodzi ludzie myślą i przetwarzają informacje
w zupełnie inny sposób niż pokolenie epoki przed-cyfrowej, inne mają również oczekiwania wobec szkoły. Wyjście naprzeciw tym oczekiwaniom to podstawa tej metodycznej innowacji pedagogicznej z języka angielskiego. Potrzeba wprowadzenia tej innowacji wynika przede wszystkim z chęci dostosowania procesu kształcenia do zmian wynikających z postępu naukowo technicznego.
REKLAMA
Wdrożenie tej innowacji przyniesie wiele pozytywnych zmian przede wszystkim w zakresie efektów kształcenia. Wykorzystanie naturalnego zainteresowania uczniów komputerami i Internetem może przynieść bardzo wymierne efekty w postaci zwiększenia
u uczniów motywacji do uczenia się języka angielskiego, a co za tym idzie podniesienia efektów kształcenia, znacznego zwiększenia umiejętności językowych także poprawienia wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego w szkole. Umocni to pozycję uczniów na drodze dalszej edukacji ponadgimnazjalnej. Korzyści wynikające z wdrożenia innowacji płyną także dla szkoły, która zacznie być postrzegana w środowisku lokalnym jako wychodząca naprzeciw cyfrowemu światu, jako szkoła stosująca nowoczesne metody dydaktyczne i skutecznie wspierająca proces edukacji uczniów.
(...)
Pełna publikacja do pobrania bezpośrednio ze stron serwisu:
Magdalena Kotowska
Zespół Szkolno-Przedszkolny
im. M. Kopernika w Hutkach