Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Rozwój umiejętności społecznych - metody pracy z dzieckiem autystycznym
Autyzm jest głębokim zaburzeniem rozwojowym, które determinuje funkcjonowanie dziecka we wszystkich sferach jego życia. Pierwsze przypadki charakterystycznych zaburzeń u dzieci opisał w 1943 roku w Stanach Zjednoczonych pediatra Leo Kanner. Opisał on jedenaścioro dzieci, które wykazywały nietypowe wzorce komunikacyjne i dążyły do niezmienności w swoim bezpośrednim otoczeniu. Kanner opisując te przypadki, używał terminu autyzm dziecięcy. Obecnie mówi się o tak zwanej triadzie autystycznej, która leży u podstaw nietypowych zachowań wykazywanych przez dzieci z tym zaburzeniem. Autorką tego terminu jest Lorna Wing, badająca w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku dzieci z zaburzeniami społecznymi. Symptomami autyzmu, widocznymi w zachowaniu dzieci, są: jakościowe zaburzenia zdolności do uczestniczenia w interakcjach społecznych, zaburzenia komunikacji zarówno werbalnej i niewerbalnej, występowanie ograniczonych, sztywnych i stereotypowych wzorców aktywności, zachowań i zainteresowań.
REKLAMA
(...)
Pełna publikacja dostępna bezporednio ze stron serwisu:
 |
otwórz (PDF)
lub prawym przyciskiem myszy: Zapisz element docelowy jako...
Do odczytu dokumentu konieczny jest np. program Adobe Reader
|
Dagmara Wodzińska