Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Program zajęć muzyczno-ruchowych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym "Cztery pory roku w świetlicy"
Muzyka i ruch pozytywnie wpływają na stan psychiczny i fizyczny osób z niepełnosprawnością intelektualną. Przyczyniają się do wszechstronnego rozwoju dziecka. Wyzwalają pozytywne emocje, dostarczają wrażeń zmysłowo-ruchowych, pobudzają spontaniczną aktywność, stymulują zmysł słuchu. Muzyka w połączeniu z ruchem uwrażliwia, uspokaja, wyzwala chęć działania, daje możliwość wyładowania negatywnych emocji. Aktywne uczestniczenie w zajęciach może dawać dziecku zadowolenie i satysfakcję. Poniżej przedstawiam program zajęć muzyczno-ruchowych, który może być realizowany całościowo lub wybiórczo podczas pobytu dzieci w świetlicy szkolnej. Opisałam cele, metody, formy pracy i treści programowe. Ich dobór jest zależny od możliwości uczniów. Tematykę zajęć podzieliłam na cztery pory roku.
REKLAMA
Publikacja do pobrania bezpośrednio ze stron serwisu:
Elżbieta Kaczmarek