Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Wykorzystanie uzdolnień plastycznych uczniów w procesie kształtowania umiejętności językowych "Artyści - Angliści"
Ideą, która przyświeca temu programowi jest wykorzystanie zmysłów plastycznych, zdolności językowych i wyobraźni uczniów. Realizując tą innowację pragnę rozwijać u dzieci całą gamę kompetencji ogólnych jak: wiedza, umiejętności, uwarunkowania osobowościowe
i umiejętności zdobywania i przyswajania wiedzy.
Zmysły decydują o tym w jaki sposób nowy materiał dociera do ucznia i które jego elementy pozostają w jego pamięci. To czy uczeń jest wzrokowcem, słuchowcem, czy kinestetykiem ma ogromny wpływ na jego proces uczenia się i odbierania rzeczywistości.
Umiejętności nabyte są w procesie nauczania i uczenia się. Decydują one o zdolności kategoryzowania i utrwalania poznanego materiału.
Wyobraźnia dzieci to rzecz nieograniczona i nie zawsze w pełni wykorzystywana
w procesie nauczania. Uważam, że pracując z małymi dziećmi trzeba jak najbardziej angażować ich w proces nauczania. Nauczyciel winien pełnić rolę inicjatora zabaw
i koordynatora. To czyni lekcję ciekawą i atrakcyjną dla uczniów.
Mam nadzieję, że efekty pracy uczniów będą zaskakujące i godne podziwu.
Metody, i techniki pracy, które zaproponowałam, mogą być użyte do wprowadzania, utrwalania i testowania nowego materiału. Nauka tworzenia map mentalnych ułatwia
i urozmaica proces myślenia i absorbowania wiedzy.
Zadania są różnorodne i dopasowane do zakresu wprowadzonego materiału i wieku uczniów. Pozwalają one uczniom na wyjście z ławek, wprowadzają element ruchu oraz, jakże istotny, kontaktu z rówieśnikami i integracji z grupą.
Kolejnym istotnym aspektem tego programu jest wykorzystanie możliwości uczniów do tworzenia przez nich pomocy dydaktycznych, które można wykorzystać na lekcji
i w czasie konkursów językowych.
REKLAMA
Publikacja do pobrania bezpośrednio ze stron serwisu:
Marta Mazurek